Present Simple & Verbs – Games
Poniższy zestaw przygotowałam na zajęcia w małych grupach dla dzieci w wieku 8-9 lat. Materiały przygotowałam do podręcznika Academy Stars 2 (Unit 2), ale może przyda się Wam też przy innych okazjach. Pojawia się tutaj 18 wyrażeń z czasownikami, plansze do ćwiczenia pytań i krótkich odpowiedzi w Present Simple oraz powtórki dni tygodnia
Zawartość zestawu:
1. Plansza ze słowniczkiem
– znajduje się tu 18 czasowników, które pojawiają się w kolejnych ćwiczeniach w zestawie. Ikonki oznaczające czynności są tu podpisane tak, żeby nie było wątpliwości co oznaczają.
2. Trimino –
trójkątne domino. Drukujemy, laminujemy rozcinamy trójkąciki. Układamy jak tradycyjne domino – obrazek do podpisu.
3. Bingo + Memory Game
– 6 plansz do bingo i dwie wersje karteczek do losowania: z ikonkami oraz z napisami. Plansze drukujemy, laminujemy i wycinamy. Karteczki do losowania drukujemy na grubszym papierze, zadrukowujemy tłem z tyłu, laminujemy i wycinamy. W trakcie gry używamy wybranej opcji (ikonki lub napisy). Wycięte karteczki możemy użyć też do gry w memory (ikonka-napis).
4. Dobble –
zrobione przy pomocy generatora, zawiera 13 z 18 ćwiczonych czasowników.
5. Domino z kodami qr
6. Gra typu 'Guess Who’
– plansza (plik jpg) oraz karty do wycięcia (plik pdf). Drukujemy jeden zestaw kart (warto zadrukować tłem kartki z kartkami z tyłu) oraz tyle plansz, żeby każdy uczeń miał przed sobą planszę, a jedna osoba wycięte karty. Uczeń, który otrzyma karty wybiera jedną z nich (nie pokazuje jej pozostałym) i wciela się w daną postać. Kolejne dzieci mają za zadanie zgadnąć, która to postać. Posługują się planszą i zadają po kolei pytania (np. 'Do you cook on Wednesday?’), a uczeń z kartą udziela krótkich odpowiedzi. Przyjmujemy, że każda postać wykonuje w dane dni tylko czynności zobrazowane umieszczonymi tam ikonkami. Aby ułatwić eliminowanie postaci dzieci mogą kłaść na planszy np. plastikowe korki na pola z postaciami, które odrzucają.
7. Plansze do gry typu 'statki’
– 4 wersje do wyboru. 2 plansze z dniami tygodnia i kolejne 2 z godzinami (potrzebowałam pełnych godzin, więc tylko takie się tu pojawiły). Łączymy uczniów w pary, każdej parze dajemy 2 takie same plansze. Uczeń A zaznacza pola (liczbę pól możemy dowolnie ustalić). Następnie Uczeń B zadaje pytania, aby zlokalizować statki (np. 'Do you cook on Sunday?’ – jeśli Uczeń A odpowie 'Yes, I do’, to Uczeń B „zatapia” statek, czyli zaznacza pole o tych współrzędnych). Gramy do momentu aż Uczeń B odnajdzie wszystkie statki. Następnie możemy dać uczniom nowe plansze (drugą wersję) i uczniowie zamieniają się rolami.
Materiały dostosowałam do moich grup, ale może uda Wam się coś pozmieniać i dopasować do swoich potrzeb.
Grafiki pochodzą ze strony freepik.com.
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Wszystkie materiały do pobrania tutaj:
Zajrzyj też do sklepu 🙂 Znajdziesz tam fajną wersję Guess who! na ćwiczenie was/were:
4 komentarze
Aga
Przepiękne estetycznie gry, bardzo doceniam twoją pracę!
Langrus
Dziękuję! Bardzo się cieszę 🙂
Zuzana
Bardzo dziękuję za wszystkie super gry i pomysły. Są cudowne.
Langrus
Bardzo dziękuję! <3 Takie słowa to ogromna motywacja do dalszej pracy! 🙂