
Zegar na podłogę i karty z godzinami
Jak przekształcić ćwiczenia na podawanie godzin w świetną zabawę? I to na lekcji dowolnego języka? Z pomocą przyjdzie zegar na podłogę, strzałki do przyklejenia na stopy i karty z godzinami.
Pomysł oczywiście nie jest mój, zanim stworzyłam ten zestaw słyszałam o tej zabawie kilka razy, m.in. na webinarium Early Stage z pomysłami na gry.
Jak przygotować grę?
W zestawie znajdziecie 54 karty z godzinami. Należy je wydrukować (drugą stronę można zadrukować tłem, ale nie jest to konieczne), zalaminować i wyciąć.
Kolejną część stanowią cyferki 1-12 (z których będziemy układać na podłodze zegar) oraz oraz dwie strzałki. Wszystko drukujemy, laminujemy i wycinamy.
Jak przebiega zabawa z godzinami?
- Karty z godzinami mieszamy i wrzucamy do pudełeczka (tak, żeby nie było widać godzin).
- Karty z cyframi układamy na podłodze na kształt zegara.
- Uczniów ustawiamy dookoła zegara.
- Jednego z uczniów prosimy o przypięcie strzałek do stóp (np. na buty). Najłatwiej jest to zrobić przyklejając je taśmą klejącą. Uczeń ten staje w środku zegara.
- Uczniowie, którzy stoją wokół zegara kolejno losują karty z pudełeczka i odczytują godzinę w języku, w którym jest lekcja 🙂
- Dziecko w środku zegara układa stopy tak, aby strzałkami wskazać odczytaną przez innego ucznia godzinę.
- Wszyscy uczniowie sprawdzają, czy uczeń w środku zegara pokazał odpowiednią godzinę.
- Po przejściu jednej rundy jedno z dzieci zmienia ucznia, który pokazuje godziny.
Jak widać zabawa jest prosta, ale dzieciom bardzo się podoba. Dzięki zalaminowaniu materiały nie zniszczą się nam i będziemy mogli je używać przez wiele lat 🙂
Zajrzyjcie również do sklepu – czeka tam na Was świetna gra karciana z godzinami!
Zobacz również

Angielski dla dzieci z English Matters Kids
5 grudnia 2020
The monkey doesn’t like cheese – gra planszowa (Present Simple)
20 maja 2016
2 komentarze
Funglish
Cudowne materiały! Dziękuję baaaaardzo.
Langrus
Bardzo się cieszę, ze się podobają 🙂 Tym bardziej, że jestem wierną fanką Funglish 🙂