Angielski,  Rosyjski,  Słownictwo,  Słownictwo

Zegar na podłogę i karty z godzinami

Jak przekształcić ćwiczenia na podawanie godzin w świetną zabawę? I to na lekcji dowolnego języka? Z pomocą przyjdzie zegar na podłogę, strzałki do przyklejenia na stopy i karty z godzinami.

Pomysł oczywiście nie jest mój, zanim stworzyłam ten zestaw słyszałamo tej zabawie kilka razy, m.in. na webinarium Early Stage z pomysłami na gry.

Jak przygotować grę?

W zestawie znajdziecie 54 karty z godzinami. Należy je wydrukować (drugą stronę można zadrukować tłem, ale nie jest to konieczne), zalaminować i wyciąć.

Kolejną część stanowią cyferki 1-12 (z których będziemy układać na podłodze zegar) oraz oraz dwie strzałki. Wszystko drukujemy, laminujemy i wycinamy.

Jak przebiega zabawa z godzinami?

  1. Karty z godzinami mieszamy i wrzucamy do pudełeczka (tak, żeby nie było widać godzin).
  2. Karty z cyframi układamy na podłodze na kształt zegara.
  3. Uczniów ustawiamy dookoła zegara.
  4. Jednego z uczniów prosimy o przypięcie strzałek do stóp (np. na buty). Najłatwiej jest to zrobić przyklejając je taśmą klejącą. Uczeń ten staje w środku zegara.
  5. Uczniowie, którzy stoją wokół zegara kolejno losują karty z pudełeczka i odczytują godzinę w języku, w którym jest lekcja 🙂
  6. Dziecko w środku zegara układa stopy tak, aby strzałkami wskazać odczytaną przez innego ucznia godzinę.
  7. Wszyscy uczniowie sprawdzają, czy uczeń w środku zegara pokazał odpowiednią godzinę.
  8. Po przejściu jednej rundy jedno z dzieci zmienia ucznia, który pokazuje godziny.

Jak widać zabawa jest prosta, ale dzieciom bardzo się podoba. Dzięki zalaminowaniu materiały nie zniszczą się nam i będziemy mogli je używać przez wiele lat 🙂

 

Jeśli uczysz dzieci, to sprawdź koniecznie również zestaw gier ze słówkami nazywającymi meble.

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

0