
How much …? / How many …? – karty do gry
21 grudnia 2019
Bardzo prosta gra karciana na przećwiczenie How much…?/How many…? lub/i few/a few oraz little/a little. Stworzona została z myślą o zajęciach z dziećmi w małych grupach. Oprócz tego w zestawie znajdują się tabelki, które pomagają ponownie przećwiczyć te zagadnienia gramatyczne.
W zestawie znajdziecie:
- 27 kart z obrazkami – na kartach znajduje się produkt żywnościowy i liczba punktów, które można uzyskać układając poprawne zdanie
- 9 kart z symbolem baterii oraz objaśnienie oznaczeń (stronę z tymi kartami należy wydrukować 3 razy, aby otrzymać 27 kart)
- dodatkowo: 3 strony z tabelkami do ćwiczenia z wykorzystaniem tych samych obrazków, symboli i struktur gramatycznych (jest to materiał niezwiązany z grą karcianą)
Przygotowanie gry karcianej:
- drukujemy 27 kart z obrazkami (pierwsze trzy strony dokumentu)
- drukujemy karty z symbolami baterii (strona 4) w trzech egzemplarzach tak, żeby również otrzymać 27 kart
- wszystkie karty drukujemy na grubszym papierze, a ich tył zadrukowujemy tłem (przykładowe tło z Freepik)
- wszystkie strony laminujemy i wycinamy karty
Przebieg gry karcianej:
- karty układamy na stole tłem do góry w dwóch stosikach – osobno karty z obrazkami, osobno karty z bateriami
- w widocznym miejscu umieszczamy karty z oznaczeniami, żeby były widoczne dla wszystkich graczy
- uczniowie po kolei biorą po jednej karcie z każdego stosika i układają pytanie (How much…?/How many….? – w zależności od tego, co znajduje się na obrazku) oraz odpowiedź zgodną z symbolem baterii – jeśli zdanie jest poprawne, uczeń otrzymuje punkty zgodnie z oznaczeniem na karcie
- wygrywa osoba, która po zakończonej grze zebrała najwięcej punktów
Zbieranie punktów zmienia ćwiczenie gramatyczne w emocjonującą rozgrywkę. Dzieci zazwyczaj z entuzjazmem odkrywają karty i chcą jak najszybciej zobaczyć, ile punktów się pod nimi kryje.
Ćwiczenie z tabelkami:
- jedna strona to gra dla jednej pary – w zestawie znajdują się więc tabelki dla 3 par, przy większych grupach możemy którąś ze stron powielić lub połączyć uczniów np. w trójki zamiast w pary
- drukujemy tabelki, rozcinamy je i rozdajemy uczniom w ten sposób, aby jedna osoba z pary miała część z pytaniem, a druga – tą samą tabelkę, ale cześć z odpowiedzią
- uczeń z pary, który otrzymał część z odpowiedzią zaznacza w swojej tabelce (np. krzyżykiem) ilość do każdego produktu (ilość jest oznaczona symbolem baterii – oznaczenia są takie same, jak w grze karcianej) – uczeń robi to, w ten sposób, aby druga osoba z pary tego nie widziała
- uczeń, który ma tabelkę z odpowiedziami zadaje pytania o poszczególne produkty, a druga osoba udziela odpowiedzi zgodnie ze swoimi oznaczeniami
Grafiki pochodzą ze strony vectorportal.
W sklepie znajduje się gra planszowa, która pomaga przećwiczyć zdania z much/many oraz a lot of:
Zobacz również

Guess Who! (Can – pytania i krótkie odpowiedzi)
7 stycznia 2019
Present Simple & Present Continuous – jesienna prezentacja
23 października 2024
2 komentarze
db
Dziękuję za super materiały, gra bardzo motywująca.
Langrus
Bardzo się cieszę! Miłego korzystania! 🙂